Pages

Tuesday, December 30, 2014

Day of DIY # 75. Cosy shawl.

Hej!
Här är ett sånt där projekt sprunget ur behov. Jag ville ha något mysigt att svepa in mig i när jag är hemma. Här kommer massor av bilder som sambon tagit! Det blir ett bidrag till Husmorsskolans Syförening också!



På annandagen skulle vi hem till min kära mor som har trädgård. Lite roligare backdrop än mitt vardagsrum 8) (+ redan finklädd ju!)

 Kul grej med den här sjalen är att jag egentligen gjorde helt tokigt som minskade en massa i mitten också men så blev det ju sketabra ändå! Nederdelen skulle egentligen varit upptill :P

Garnet heter Sirmione och köptes på Lidl typ 2010. Det är sockgarn med 75% ull och 25% polyamid. Ett brunspräckligt och ett som skiftar i rosa, rött, orange och lila. 226 gram gick det åt. Göra slut på nystan = bäst. Använde stickor 4,5 i några cm men övergick sen till stickor 6. La upp 400 maskor och ökade sen runt 20 maskor runt mitten över några varv. Minskade en maska i varje sida vartannat varv typ 10-15 cm innan jag började minska på varje varv. Rätt så okomplicerat :)

Blusen köpte jag på loppis i stan för en tjuga. Kjolen är från Humana i Berlin och kostade 5 euro. Fynd! Kände mig väldigt 1800-tal. (Minus längden på kjolen då kanske ;))

Kan knyta den bakom ryggen. Varmt och gott.

Eller vira den runt halsen. Mycket nöjd! :)

I wanted something warm and cozy to wrap myself in this winter and knitted this big shawl. The yarn is called Sirmione. I bought it at Lidl around 2010 I think. It's a sock yarn with 75% wool and 25% polyamid. It's really snuggly and warms a great deal! I'm pleased :) Pics by bf.

Toodels!

4 comments:

  1. Looks really warm and comfy! Love your boots as well!

    xo Brianna | Glazed Over

    ReplyDelete
  2. Åh, bästa sortens sjal är just de som en kan svepa om sig och sedan knyta i ryggen! Den ser verkligen fin ut.

    Två veckors nackspärr - det är verkligt handikappande. Min nacke känns lite bättre idag, så jag hoppas att det ger med sig snart för jag blir rastlös när jag inte stickar. :)

    ReplyDelete
  3. Vilken mysig sjal och å vad jag gillar din outfit!

    ReplyDelete