Pages

Friday, December 26, 2014

December days.

Hej!
Lite såna decemberbilder va.

 Stickade på min sjal och fotade med gourmet-blixten.

Började på det där broderiet som funnits i mitt huvud ett år eller två. Tycker att den här människan är en sån fantastisk broderi-inspiratör. Pepp! Får låten i huvet vareviga gång men det tycker jag känns helt OK!

 
Kollade på TV samtidigt som jag beundrade årets jul-yukka och den nya ljusslingan. Och att döma av adventsljusstaken så hade vi bara firat den första.

   
För några dagar sen blev jag färdig med det som satt på stickorna och skuttade genast upp för att påbörja nästa projekt. Rotade runt i min Klippan-låda och hittade de här fina (och något oväntade) garnerna. Mmmm ull...

 Sen nystade jag med ett fancy munskydd. Och min nya sjal som kommer när den blivit fotad ordentligt :)

 Städade och myste över den här skattkistan. Massa handstickat och ulligt. Lyx!

Some december pictures. Shawl knit, and new embroidery. Christmas decorations in the window. Starting a new purple and pink knit, in wool. Making balls of yarn. Treasure chest of hand knits and wool sweaters.

Och så ett sånt där God Jul i efterskott ;)
Toodels!

No comments:

Post a Comment