Pages

Saturday, December 20, 2014

Food times four.

Hääj!
Här är en som saknar ljuset. Framför allt när jag ser mina kvällsfoton. Mat. Kvällsmat och middag fast här i södern är ju middag lunch. Men skit i det! Jag är ju bara skånsk ibland och middag är ju ändå det som äts på kvällen. Här är lite sånt.

 Ibland på jobb (<- skånsk) när jag tar en liten paus googlar jag recept. För att få inspiration och för att jag tycker om att kolla på matbilder. Haha. Jag tycker Icas receptbank är najs. Det här receptet hittade jag för att jag behövde göra av med brysselkålen vi köpt för 2 kr (kah-razy!). När jag såg att det var julmust i såsen blev jag såklart väldigt uppspelt och var tvungen att laga det omedelbart! Vi bytte ut kycklingen mot quorn för vi hade det hemma + pallar tji laga kyckling. Till det pastornas pasta (ja jag googlade pasta) som jag upptäckte i Uppsala tack vare syster L. CHANGED MY LIFE!! Haha. Blir lika ledsen varje gång A köper fusilli lol. Hur som helst! Detta var riktigt gott laga det!

Sen hittade jag detta recept och ba mmm. Allt som är i är gott vilket ju brukar bädda för succé.

Det händer att vi äter kött och ska det ätas kött så ska det ju göras ordentligt. Min bf gör rediga hamburgare. Och bacon i ugnen. Revelation, kommer aldrig steka igen!

Och så gör han rediga pizzor också. Med oliver på eftersom det ju är det bästa.

Mat mat mat.
Och eftersom det snart är jul ska jag tipsa om kanske den bästa bloggen av alla (skoja men nästan).
SILLBLOGGEN. Eller ja, den heter Sköna Sillar men jag kallar den sillbloggen när jag pratar om den. Ibland är internet ett fantastiskt ställe. Det går liksom att sortera på klara eller krämiga (klara ftw) och sillsort. Tycker ni ska checka in't om ni gillar sill.


Just some recent food pictures.
Toodels!

2 comments:

  1. Haha vad rolig du är! Vi hade faktiskt den pastan igår för det fanns inte ekopasta i Hällevadsholm där jag var och handlade av någon anledning.. Den är god! Den där brysselkålssåsen kanske jag skulle testa.. :)

    ReplyDelete
  2. Det där med skånska och uttryck alltså. Helt obegripligt ;)

    ReplyDelete