Pages

Monday, April 4, 2016

Weekly update, week 13.

Hej!
Nu har det stickats för fulla muggar. Är så fascinerad över hur snabbt det går med så tjocka stickor. Det är ju både färre maskor och så blir raderna mycket högre.

36 cm mäter stycket nu så jag har ungefär 6 cm kvar tills jag tänkte börja på oket.

Så här såg den ut förra veckan. Då blev färgerna helt off, de stämmer mycket bättre på den nya bilden.

När energin och glädjen kom tillbaka kom även skaparlusten. Förra veckan tog jag tag i vårt semesterfotoalbum och gjorde färdigt det :) Tyvärr fick inte Berlinresan plats. Hade varit roligt att ha alla våra semestrar samlade menmen. Ska leta upp nåt fint album som ska handla om tiden som kommer nu :) Försökte mig på ett annat album som skulle börja när vi flyttade in i vår lägenhet men det var alldeles för lång tid och ospecifikt tema så det finns faktiskt bara en bild i det albumet haha. Föredrar också album där en själv klistrar in bilderna.

Den här veckan kommer nog mest bjuda på stickning men jag är sugen på att fortsätta på den broderade tröjan nån kväll också :) Vi får se!

Another weekly update. The new cardigan knits up so quickly with thick needles! I've also finished a photo album with our vacations.

Toodels!

No comments:

Post a Comment