Pages

Monday, August 8, 2016

Weekly update, week 31.


Hej! Det är måndag igen och dags för en liten uppdatering. För en vecka sen blev jag färdig med babyfilten.

På tisdagen la jag upp till en kofta enligt detta mönstret. Det melerade garnet har legat i mina gömmor i några år och det svarta köpte jag förra året. De blir så himla fina tillsammans!

Det är bara räta maskor och stickor 3,5 så det går fort :) Igår la jag upp till den första ärmen som är det som är på strumpstickorna. Det blir en ganska stor kofta som jag hoppas blir bra i höst och vinter. Om jag gillar mönstret ska jag nog sticka en till fast i mindre modell som Draken förhoppningsvis kan ha lite tidigare :)

Last week I finished the granny square blanket and cast on for a baby cardigan. I'm loving the results so far :)

Toodels!

4 comments:

  1. Men fyyy fannnkken vad fina färger i stickningen! Smälter och dör! Vill göra en prick likadan!

    ReplyDelete
  2. Vilka fina färger, passar ju superbra ihop!! Kommer att bli jättebra:)

    ReplyDelete
  3. Filten blev ju helt underbart glad och fin!

    ReplyDelete
  4. Guuuud vad fina!!!! Älskar hur bägge både är färgstarka och mjuka i färgerna på samma gång.
    Hoppas nu att lilla bebisen dyker upp snart och att allt går bra! <3

    ReplyDelete