Pages

Friday, October 7, 2016

One photo a day, september.

Hej!
Jag tycker ett foto i timmen-inlägg är jätteroliga men skulle aldrig få till det själv. Från Lovisa fick jag idéen att istället göra ett foto om dagen i en vecka. Jag klarade det, med nöd och näppe haha. Ska försöka göra en vecka i månaden så här kommer september (och början på oktober..).

Måndag och jag gosade med mitt finafina barn.

Tisdag och jag lagade mat och ba shit jag skulle ju ta en bild så det blev lite halvsuddigt och mörkt. Gjorde spiral-zuchini (HUR STAVAS DET EGENTLIGEN BLIR TOKIG VAREVIGA GÅNG!!), tomathalvor och vego-schnitzel. På "nudlarna" hade jag sås gjord på mixad spenat, koriander, lime, ett äpple och lite annat som jag såklart inte kommer ihåg nu hehe. Gott vare iaf!

Onsdag och läkarbesök på BVC. Sen gick pappan och barnet på promenad och jag gick hem och dammsög eftersom vi skulle få besök av vår före detta roomie. Skoj!

Torsdag och det är dagen vi får vår frukt- och grönsakslåda :) Den veckan fick vi alla de här godsakerna! Tur vi får banan i varje låda eftersom jag avverkar flera klasar i veckan...

Fredag och jag och Draken åkte buss för första gången! Jag hade henne i sjalen och det gick jättebra. Vi hälsade på G och sen kom sambon och hämtade oss med bilen för då var jag trötttrött och vädret var regnregn. Jag hade med mig min lilla kamera men såklart blev det inte en endaste bild tagen... På kvällen hade vi vår veckliga (eeh) äta-köpemat-middag. Jag valde sushi från Rå Epok och ångrade mig inte en endaste sekund!

Lördag och vi åkte till Pingstkyrkan. Draken sov i sjalen hos pappan och jag köpte en massa ylletröjor. Mer om det en annan dag...!

Söndag och vi åkte på vår första riktiga utflykt! :) Vi packade in oss och vagnen i bilen och styrde kosan till Fredriksdal där vi åt matsäck med mormor och Lilla G. Sen busade pappan och kusinen medan jag och mormorn hängde med lillskruttingen. Så mysig dag! :)

One photo every day for a week in september (and the beginning of october).

No comments:

Post a Comment