Pages

Sunday, November 6, 2016

Weekly update, week 44.

Hej! Nu testar jag på att göra slöjduppdateringen på söndagen istället. Pappan och Draken är ute på promenad och jag har varit här hemma och städat och donat. Den här veckan har jag stickat lite på min kofta.

Jag gör lite mönster där bak så det har stickats på den när Draken inte varit hemma. Men en liten bit har det blivit iaf! Hinner kanske något mer varv idag också :)

Det känns ju lite tråkigt att den antagligen kommer vara för liten men det är väl en viktig lärdom till mig att inte ha för bråttom. Jag veeet ju att det är viktigt med provlappar men jag blev så ivrig! :P

Resten av veckan har jag fått en himla fart på Drakens växtfärgade kofta :) Jag har hunnit sticka färdigt livdelen + 1,5 ärm.

Barnet har bara velat somna i famnen den här veckan men när jag ammat på soffan kan jag flytta ner henne så hon ligger på mina ben. Och då, då går det att sticka! ;)

This week I've been knitting on my cardigan and then a lot more on the baby's plant dyed cardi :)

5 comments:

  1. Åh, blir nyfiken ju - vad är mönstret på koftan?! Har jag rätt om jag gissar på att det kommer stå SLÖJD?

    ReplyDelete
  2. Åhhh blir så himlans inspirerad av dig!! Stickar för fullt just nu på en sjal och en poncho, men vill bara starta upp massor av andra projekt när jag läser din blogg. Så glad för att jag hittade hit! kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Vad fin kommentar :) Poncho låter supermysigt!

      Delete
  3. Vad fina koftor du gör och vilka härliga, naturliga färger! Plus att sista fotot ser totalt övermysigt ut. Bebis och handarbete - det är inte dumt det. ;-)

    ReplyDelete