Pages

Saturday, January 28, 2017

Ring sling.

 Kolla, jag har en ny sjal! Lustig sak med det:
under tiden det har tagit mig att fixa det här inlägget har den här sjalen gått från att vara nyast till att vara nästnästnyast. Oops.

Hur som helst så är det en ringsjal som jag fick av min syster när vi var och hälsade på dem i början av januari :) Drakbarnet hade inte velat vara i sjal på ett tag innan vi åkte dit och eftersom hon var nöjd när jag provade denna så fick jag den!
Snällt va :)

Jag orkar inte bära så länge i den eftersom den bara belastar ena axeln men jag gillar att den är enkel och snabb att använda. Eftersom den inte är så lång går det att ta på den utomhus utan att tyget släpar i marken. Dessutom tycker Draken att den är helt okej 8)
Saker jag gjort med sjalen:
- transport mellan bil och fikaställe/toapaus on the road
- snabbmatsätande + distraktionsfri amningsstund
- bussresa när Draken inte ville ligga i vagnen
- mobiltelefonsinhandling
- amning on the go mellan fik och affär på stan (vilket fick mig att känna mig som en riktig powermamma!)  Även enda gången jag lyckats överföra sovande Drake till vagnen utan att hon vaknade! \o/

 Det går även att slöjda lite med den när barnet somnat ;)

Den nästnyaste sjalen ligger ihopskrynklad på golvet framför mig och den är bara så fin att den ska få ett eget inlägg så småningom. Den nyaste sjalen är faktiskt en sele och den är någonstans i Sverige på väg till mig :D

My sister gave me this ring sling when I visited her in the beginning of january :)

2 comments:

  1. Hehe kul att du hunnit fixa två nyare sjalar sen dess ;) Men haha läste "transport med bil" först och bara "vaaa, neeej, du kan ju inte ha barnet i sjal i bilen!!!!". Som om du skulle ha det liksom ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja framför allt med tanke på att bilfärd är ett av få tillfällen jag inte måste bära henne phew!

      Delete