Pages

Tuesday, March 7, 2017

Day of DIY # 112. Neck warmer for me.

Mer kragar åt folket! Här är en till halsvärmare, denna gången i vuxenformat. Jag ville ha en ordentlig krage till när jag är ute med bärselen eftersom jag inte kan ha min vanliga halsduk då. Funkade dock lika bra när vi skulle kombinera fota slöjdalster + söva barnet + frisk luft och promenad (som vi brukar nu för tiden :))

Garn: slängde banderollen innan jag skrivit upp det woops men det var ett superwash 30% ull och 70% akryl som jag köpte när vi var i Skottland 2012. Det påminner väldigt mycket om det andra garnet från mina babykragar fast tjockare
Stickor: 4,5
Mönster: mitt egna påhitt (väldigt enkelt rätstickat med förkortade varv)
Garnåtgång: 99 gram (huur tillfredställande med 100 grams-nystan!)

Passformen blev inte lika bra som till de små pga jag gjorde den på samma sätt och jag har inte samma kropp som en bäbis haha. Men den funkar ändå :) Det känns lite konstigt att ha något så o-ulligt men den är varm och go så vad gör väl det!

I made a simple neck warmer for myself to wear while I'm out with my baby carrier. I can't use my regular neck warmer for that. It's knit with size 4,5 needles. Garter stitch and then sewn together. I used up 99 grams of a 100 gram skein. How nice! :D

1 comment: