Pages

Saturday, December 16, 2017

Day of DIY # 122. Wedding shrug.

Ni kanske kommer ihåg att jag fixade min brudklädsel själv i somras. Alltså då när jag gifte mig med han den där ↑ :)

Jag tänkte ju inte på att fota själva klädseln ordentligt då hehe. Så här såg jag för övrigt ut under vigseln, lite fånigt leende för det var ju väldigt pirrigt!

Jag tog med boleron ut på lite utflykter under sommaren också eftersom det lite oväntat var ett väldigt användbart plagg! Väldigt lagom när det kommer en liten kylig pust mitt i sommaren.

Garn: Det enfärgade rödlila är från Ullcentrum och det spräckliga har jag färgat själv! Ull såklart.
Mönster: från en handarbetsbok från typ 80-talet (som jag inte orkar gå och hämta nu oops) Kroppen är rätstickad bara och oket är 1+1 resår i två omgångar med en minskning emellan. Rolig konstruktion!
Stickor: 4,0
Garnåtgång: 98 gram

Fick god rays som uppskattning. Rimligt.

Jag fick en hyska och hake av min mamma att sätta på <3 Det blev pricken över i tycker jag!

Jag har också använt den väldigt mycket hemma. Den värmer faktiskt väldigt mycket över en tunn tröja och det är najs att kunna knäppa den (till skillnad för en sjal).

Men allra coolast är ju ändå att jag gifte mig i den :)

Finally, a post about the shrug I made for our wedding! I found the pattern in an old book and modified it a bit. It's made with wool yarn from Ullcentrum and the speckled is wool that I dyed myself! :) I knit the whole thing with size 4,0 needles and used up 98 grams of yarn. I'm very pleased with it and it's been used a lot at home. Warm and snuggly with beautiful memories <3

2 comments:

  1. Vad fint! Och härligt med något lite varmt som också passar på sommaren. Jag är en riktig fryslort så det skulle passa mig :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja den var faktiskt jättebra :) Jag gjorde min rätt kort för att den skulle passa min brudklänning men det går ju att göra den längre för ännu mer värme!

      Delete