Pages

Sunday, May 27, 2018

Day of DIY # 135. Flanellograf.

Här kommer några bilder jag helt glömt bort!

I januari gjorde vi en flanellograf (en tavla som går att sätta fast saker med kardborre på, typ). Och med tavla menar jag soffa haha.

Jag fick den briljanta idéen att helt enkelt sy fast tyget (köpte filttyg på metervara + den riviga delen av kardborre) på soffan. Då är det inget som ska borras upp i väggen eller som kan ramla ner eller vara i vägen. Sjukt bra! Gotta love IKEA-möbler som vi inte behöver vara rädda om hehe.

Jag valde också ett tyg som liknade soffans färg så den syns inte så mycket. Sydde fast den med vanlig sytråd. Och så klippte vi ut bilder på djur från en loppisbok som vi laminerade. Tyvärr hade vi en matta under som kardborren fastnade nåt helt otroligt i så de flesta bilderna behöver få ny kardborre fastlimmat. Kan väl inte påstå att Draken var överdrivet imponerad av hela grejjen men jag tror vi kan använda den mer när hon är lite större. Kanske laminera bokstäver och olika färger/former också sen :) Och blir den inte mer använd så gör faktiskt inte det heller så mycket. Tror hela projektet kostade en hundring så det var ju ingen big deal :)

6 comments: