Pages

Friday, August 24, 2018

3 pics, 3 things.

3 saker jag sjunger vid nattning just nu
- Balladen om en amerikansk officer av Imperiet
- The river av Bruce Springsteen
- Svarta tupp av José Antonio Sanchez Ferlosio (fast på svenska för så avancerad är jag ändå inte)

3 saker jag längtar efter
- att Sparven aka lillasyster ska sluta vara täppt så vi får sova bättre om nätterna
- och att hon ska kunna hålla upp huvudet så det blir mindre jobbigt att bära omkring på henne
- mer sticktid 8)

3 dagliga funderingar
- varför sover inte bäbisar när de är trötta?
- hur lång tid är det kvar tills jag kommer sova en hel natt igen?
- vad ska jag sticka härnäst?

2 comments:

  1. Haha åh, vilka kulturellt intelligenta barn det blir av Draken och Sparven, men annat hade en väl knappast väntat! Så fina godnattsånger.

    Tycker om hur du formulerar dig kring allt som är ologiskt eller rent av jobbigt med barn på ett så milt, lätt och förstående vis. Hoppas minstingen sover bättre nu och att du får tid och fria händer för stickningen oftare! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh vilken fin kommentar :) <3

      Jag får ändå rätt mycket sticktid nu. Iaf är min man är hemma för då brukar lillskrutten sova hos honom när storasyster tittar på paddan eller har sin tupplur. Hurra liksom! :D

      Delete