Pages

Sunday, January 25, 2015

Day of DIY # 76. Paper wall hanging.

Hej!
Jag trodde mitt förra inlägg var nummer 500 men Blogger lurades lite med mig för det inkluderade ju mina utkast haha. Så där får jag hålla i hatten ett par inlägg till.
Här är iaf mitt bidrag till Monthly Makers januari-tema. En tavla, av massa papper.

 Supplies. Sambon gjorde en hemlig bok (från en uppslagsbok) och fick en massa utskurna sidor. Jag sparade såklart dem och det var ju tur för nu kom ju en del av dem till användning ett par år senare :) Mer då? Mattkniv, penslar, akrylfärg och trälim.

Rev och limmade. Hade även lite dubbelhäftande tape på understa lagret. Så här i efterhand ångrar jag bilderna lite. Hade varit coolare med bara text, men men!

Tyckte det här citatet (som vad jag kan hitta är från John Lennon) var fint.

Sen hängde vi upp den på väggen för var ska den annars vara va. Inte fullt så sne IRL lol.

Det är ju faktiskt inte det.

Och när det var dags att fota hade ju solen gått ner för länge sen.

Kul att gå ur min comfort zone och göra något av papper :) Ser fram emot nästa tema!

My contribution to the january theme for Montly Makers. A wall hanging made from pages of an old encyclopedia and some acrylic paint. Nice to try something new :)
Toodels!

6 comments:

  1. Som svar på din kommentar hos mig: ja, hönsestrik kanske inte vore så dumt... fast tvåfärgat, så det kanske inte kallas för det då! :)
    Kul med pappersslöjd. Va busigt att din sambo gjort en hemlig bok. Vad skulle han göra med den?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet inte om det kan kallas det med två färger men det finns ju iaf massa roliga mönster att använda! :) Han gav den till en av sina systrar. Ganska kul när hon öppnade den och ba "eeh en uppslagsbok från 1984...?" :P

      Delete
  2. Ja, visst är det kul med papperspyssel!
    Och att bli inspirerad att prova nytt, gärna utanför komfortzonen!

    ReplyDelete
  3. Fint att använda boksidor! Hade ingen aning om att var ett Lennon-citat! Fint hur som helst :D

    ReplyDelete
  4. Hoho, roligt! Jag sparade också alla papperssidor när jag gjorde en hollow book. Det är de som sen blivit blackout poems! :) Mycket användbart. Om du tröttnar på bilderna här borde det väl gå att klistra över dem med fler sidor - eller tog alla slut? Mycket bra utnyttjande av temat förresten att göra ett peppande citat! Det gjorde Jess också. Jag inspireras!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag var sugen på det först men det var lite meckigt när det var uppslagsbok :P Nej jag har massor av sidor kvar så jag kan göra om den om jag pallar. Eller göra en till. Har en massa kartong också :)

      Delete