Pages

Wednesday, November 18, 2015

A few documentaries.

Hej!
Jag har kollat på en del dokumentärer på sistone. Min goda vän Netflix har många bra sådana och jag tackar och tar emot. Jag kollar mest på dokumentärer om mat eftersom jag tycker det är intressant! Men de har även en massa andra dokumentärer :) Anyways, jag tänkte tipsa om några som jag tycker att alla borde se. Asså verkligen. Typ se dem idag.

Cowspiracy. Det är nog mitt främsta tips. Se den och bilda dig en egen uppfattning. Jag äter kött väldigt sällan (på sistone har det blivit max en gång i veckan) men efter att ha sett den här filmen känns även det för mycket. Eftersom jag redan ska vara sockerfri i 30 dagar tänkte jag what the heck, nu kör vi 30 dagar utan kött. Fortsättning följer!

Forks Over Knives. En film om hälsofördelarna med att äta vegetarisk (alltså helt utan animaliska produkter) mat.

Och Fat, Sick & Nearly Dead (1 och 2). Igen. Bara för jag tycker de är så mysiga och peppande :)

Har ni några dokumentärtips?
Toodels!

2 comments:

  1. Såg Cowspiracy i veckan och har de andra två tillagda i min lista på Netflix. Mådde lite dåligt över den faktan man får veta i Cowspiracy. Hade det inte varit för att jag tycker kött är alldeles för gott hade jag gått över till att äta helt vegetariskt, men försöker iaf laga veg 2-3 ggr i veckan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är ganska jobbigt att se den. Samtidigt är det ju bra att bli medveten :) Jag har nog alltid tyckt bäst om vegetarisk mat, ända sen jag var liten så det där med smaken är inte så jobbigt för mig som tur är. Däremot kan det vara jobbigt att gå ut och äta om det inte finns nåt roligt veg-alternativ. Du kan ju testa att ha en köttfri vecka och se hur det går? :) För mig har det mest handlat om att bryta vanor. Och testa nya recept :)

      Delete