Pages

Saturday, April 23, 2016

A simple soup.

Hej!
Här kommer ett recept, fast utan mått :P Kanske lite mer som inspiration. Jag blev iaf inspirerad av den här videons första recept (svampsoppan). Tyckte det såg så gott ut med svampen och spagettin så jag var tvungen att skapa något liknande. Det blev supergott och jag har faktiskt lagat det hela 3 gånger (på en vecka haha :)) Plus det är veganskt och ganska billigt också :)

Här är ingredienserna. Svamp (jag hade champinjoner), gul lök, spagetti, currypulver, rökt paprika-pulver, tomatpuré och tamari (går nog bra med vanlig soja också).

Fräs löken i tomatpuré, rökt paprika och curry. Jag börjar med kanske ett kryddmått av pulverkryddorna och en matsked tomatpuré och smakar av allt eftersom (jag lär mig haha).

Tjoffa i kvartade champisar och varmt vatten. Låt champisarna bli lite mindre och bryt sen spagettin i små bitar (cirka 2 cm tycker jag blir bra). Koka så länge pastan ska koka. Lägg i mer kryddor och tamari så det smakar riktigt gött!

Jag åt min soppa med havregrädde och koriander. Grädden gör det lite matigare och koriander är liksom bara gott! Sen avnjöt jag soppan med en feministisk tidning jag lånat av min mamma :) Bra lördag!

Toodels!

4 comments:

  1. Replies
    1. Ja och jag tänker att det blir ännu mumsigare till hösten :)

      Delete
  2. Åh, det här receptet ska jag spara och ta fram när jag saknar matinspiration. Tänker att det är ett bra betyg att du ätit det så många gånger :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gör't! Det går nog att variera rätt mkt också beroende på vad en har hemma :)

      Delete