Pages

Wednesday, May 18, 2016

Dairy free products, part 2.

Hej!
Jag fortsätter smak och tipsresan hehe. Det finns ju så mycket roligt mjölk (och animalier)fritt :) Här ser ni del 1!

 Sandra tipsade i mitt första inlägg om Alpros kokosyogurt så när det var rea på den på Hemköp köpte jag den på studs. Mycket gott till granola :)

 Dessa två soja-yogurtarna köpte jag på stans ekologiska affär. Citron och hallon & passionsfrukt.

Den med citronsmak var min favvo. Åt den till veganska pannkakor och passionsfrukt en morgon mmm.

Jag fortsätter min resa mot att bli sponsrad av Oatly... ;) Den här drycken med jordgubb och flädersmak är så god! Plus att förpackningen är så härligt matt hehe. Mvh lättroad.

Chokladen då?? Jojo, den är ju såklart också med på ett (eller många) hörn. Dock var den här tofuglassen totalt omöjlig att fota under de rådande omständigheterna den kvällen. Den är inte så blek IRL. Men asså god var den. En kväll hade jag till och med chokladsås som jag hittade i kylen. Gravidlyxen.

Och så hittade jag den här fett dyra drycken på Mat. Känner ju mig ansvarig att verkligen testa allt så jag offrade mig på den ändå. Den var god! Dock tycker jag att Oatlys är god också och mkt billigare (cirka 17 spänn jämfört med denna som kostade 28...). Och om ni undrar varför jag har samma tröja på typ 17k bilder på min blogg så är det för att jag tillhör kategorin människor som alltid byter om till mjukiskläder vid hemkomsten. (har hört talas om folk som inte gör det, weird!) ;)

Alla vill kanske inte äta söta saker hela tiden och då är det ju tur att det finns annat. Vi har börjat köpa mjölkfritt smör. Och på mackan är det gott med tångkaviar. Smakar som böcklingpastej mmmm.

I tried some new vegan products. They were all tasty. I'm particular for chocolate these days so I was happy to try tofy ice cream with chocolate. Yum!

Toodels!

No comments:

Post a Comment