Pages

Monday, May 23, 2016

Weekly update, week 20.

Hej!
De senaste veckorna har mitt fokus verkligen skiftat från att ligga på soffan och sticka till att sitta vid symaskinen. Jag gillar det! Kan vara att jag har gått in i nåt slags boa-mode nu. För jag har energi till att fixa med sånt som jag annars inte tyckt varit så kul. Sen kan det ha med min traaaadiga förkylning att göra också. När jag ligger och vilar blir jag mer täppt och hostig än när jag sitter/står upp. Hoppas sannerligen att den går över snart!! Har haft ont i nacken de senaste dagarna när jag vaknat och får jobbiga flashbacks från när jag hade nackspärr för 2 år sen (aka den värsta upplevelsen ever!!). Så idag ska jag försöka komma ihåg att göra mina nackövningar (som jag fick av en sjukgymnast då) så ofta som möjligt. Men nu tar vi lite bilder va!

Förra veckan tillkom 4 trådar färg på tröjan. Veckan innan det hade jag hunnit upp till det lila. Har ingen bra serie för tillfället så kanske därför jag inte haft så mycket broderi-ro :p Lämna gärna tips i kommentarerna om ni har någon favorit på Netflix!

Jag sydde färdigt det där tredje jeansprojektet. Kanske går att gissa vad det blev för nåt? :) Blev toknöjd iaf och hoppas verkligen jag hinner fota den snart för jag vill ha med den i Sypeppen.

Sen sydde jag lite mer (fast just här sprättade jag ju). Denna gången till Monthly Makers :) FÄRG! Och så drack jag grön smoothie :p

Igår blev jag så mätt och täppt och pustig så jag ville hitta på nåt litet projekt på kvällskvisten. De här kökshanddukarna började bli lite tradiga så jag bestämde mig för att ge dem nytt liv. Hann klippa isär och zick zacka. Tänkte sy färdigt dem idag :)

Jag tycker det är najs att ha lite olika nivå på mina projekt. Några som går att göra utan att tänka och så några där jag får använda huvet liiite iaf. Det är nåt jag verkligen behöver träna på när det gäller sömnad så att jag inte alltid klipper först och tänker sen... ;)

Last week I embroidered a little. I've also come down with a serious cold (buuh!) and it helps sitting up so I don't get as congested or cough as much. So for that reason (and probably also because my maternal instincts are starting to kick in hehe) I've been sewing a lot. I finished the third jeans project. Can you guess what it is? :) I also made something baby related for this months color challenge for Monthly Makers. And yesterday evening I cut up some ragged dish cloths to give them another life :) Hopefully I can finish them today!

Toodels!

4 comments:

  1. Va mycket du producerar! Skönt att inte tycka att det är skönt att slappa då. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det har blivit några alster :) Jag gör ganska enkla projekt som inte tar alltför lång tid. Hjälper mig att inte tröttna halvvägs :P

      Delete
  2. Vilka spännande projekt du har på gång!! Den broderade jackan såg väldigt intressant ut!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack :) Ja jag är rätt spänd på den själv. Hur den kommer se ut när den är färdig, och när det kan tänkas bli :P

      Delete