Pages

Friday, June 24, 2016

Day of DIY # 96. Kitchen towels.

Hej!
Idag är det midsommarafton och jag och sambon skulle egentligen befunnit oss i Stockholm nu. Jag kände dock att det blev lite för mycket för mig och magen igår. Har varit väldigt trött den senaste veckan + haft magbesvär. Så vi stannade hemma. Det känns skönt men samtidigt väldigt tråkigt eftersom vi skulle åka och hälsa på sambons syster. Men så är det att vara gravid. Jag orkar inte alls så mycket som i vanliga fall. Och då får jag låta bli helt enkelt. Istället blir det en lugn hemmakväll med lite grill och inte alls traditionsenlig mat :P

 Men det här inlägget handlar ju egentligen om något slöjdigt. Jag klippte ju sönder nästan alla kökshanddukar och gjorde tvättlappar. Så det fanns ju ett behov av nya! Hittade den här duken i mitt tygskåp och tyckte den passade alldeles ypperligt till handdukar :)

 Jag la en gammal handduk på tyget som jag vikt på tre och klippte efter den. Hankarna är ett snöre jag sparade från en klänning (som jag gav bort). Aldrig slänga nåt! ;)

Tyget (som jag ärvt från min mormor och morfar) räckte till sex handdukar.

Sen strök jag dem och la in dem på sin plats. Och sen flyttade vi så nu ligger de nån helt annanstans! :P

Tyget är lite tunnare än vanliga kökshanddukar men jag tror det kommer bli bra ändå. Det kommer ju i vilket fall som helst torka fortare då :)

I made six new kitchen towels from an old table cloth. Upcycled, as usual.

Toodels!

No comments:

Post a Comment