Pages

Monday, February 23, 2015

All hearts day.

Hej!
Visst låter Alla hjärtans dag mycket finare än Valentine's day? Mmm. Ja det var ju förstås ett tag sen men jag lägger ju inte alltid upp grejer här så snabbt. Jag tycker det är en mysig dag för vi är faktiskt inte såna superspontana människor som går ut och äter för jämnan eller lagar fett mysiga candle light dinners i tid och otid. Så egentligen är ju Alla hjärtans dag mest en spark i baken att faktiskt hitta på något extra. Mitt i februari-rusket. Och det heter ju Alla hjärtans dag så såklart handlar det inte bara om såna hjärtan du är kär i :) Jag spenderade dock dagen med han jag är kär i. Och mat. Jag hjärtar faktiskt mat också. (Precis som att ni inte hade märkt det vid det här laget asså.)

På kvällen lagade vi den krämigaste potatisgratängen i historien.

Och kantarellsås på svampar som så käckt fanns i frysen.

Till detta goda hade vi fläskfilé och ruccola. Och för att tona ner myset drack vi bärs utan glas. Haha. Sen spelade vi kort och tittade kärleksfullt in i varandras ögon. Skoja. Jag var dålig förlorare på skämt/på allvar och sen gick vi och kollade på Netflix. Jag hjärtar Netflix också. En väldigt mysig dag i alla fall! :)

Food from Valentine's Day. Or as we call it in Sweden, All Hearts Day :)
Toodels!

No comments:

Post a Comment