Pages

Tuesday, May 12, 2015

Some thoughts on hairz.

Hellu!
Det var roligt att gå igenom hårbilder genom tiderna. Som jag sagt innan tycker jag det är roligt med hår. Det har jag nog tyckt rätt länge vad med de olika hårfärgerna och frisyrerna... :P Sen jag slutade med schampoo har jag dock experimenterat på andra sätt.


Jag älskar flätor. Vanliga, tjocka, smala, inbakade, utbakade the list goes on. (Jag har även tagit mig samman och gjort gifs haha) För tillfället blir det oftast bara en vanlig fläta men när det finns mer tid... :) Om du vill ha flätinspiration rekommenderar jag starkt denna serie.

 En annan kul grej är att jag börjat klippa mitt eget hår. Det var ju egentligen det naturliga steget eftersom jag inte vill klippa mig hos frisör (jobbigt med allt kallprat, kostar fett mö, försöker göra en trendig, massor av poo osv). Allt jag kan göra själv är ju onödigt att betala för (särskilt om det är lite roligt också!). Första gången jag klippte mig hos en frisör var någon gång på högstadiet. Därefter har jag klippt mig 4-5 gånger till hos frisör. I begynnelsen var det min mamma som klippte mig och därefter diverse systrar eller vänner. De kan ju få vila nu va.

Don't try this at home. (Detta var en så kallad protestklippning pga rumskompisens resonemang "jag tänker inte klippa lugg på dig för du kommer ångra det". Sen när hon såg detta så gav hon med sig haha) (+ förlåt sysaxen, det ska aldrig hända igen)

Jag önskade mig en riktig hårsax i julklapp för ett par år sen och fick en sån här fin av syster R. Proffsigt som tusan! Jag brukar kolla lite på youtube för att få ett hum om hur jag ska göra. Det underlättar kraftigt att jag har så långt hår eftersom jag kan ta fram det och klippa allt framifrån (eller så böjer jag på ryggen och klipper det upp och ner hehe). Var även hos en frisör förra året som klippte upp det = bra med en ordentligt gjord grund. Förutom att hon knappt tog av något och jag ba eeeh dis expensive.

HÅR! (och egenbatikad hemmamyströja)

Some thoughts on hair. Cutting it myself since I don't like going to a salon. Get a real pair of scissors, watch some tutorials on youtube and you're good to go! ;)

Toodels!

6 comments:

  1. Skönt att slippa klippa :-) Du har ju världens tjockaste hår.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja du får nog vila några år innan det är dags för di små ;)

      Delete
  2. Skönt att du har så långt hår att du kan plocka fram det när du ska klippa. Själv klipper jag bara luggen själv. Brukar bli bättre än hos frisör. Och dessa jävla schampoon som frisörer ska nöta in i hårbotten så det tar veckor att få bort kliet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är himla praktiskt! Så himla bra att kunna klippa själv, misstänker att kostar rätt mycket även om en bara ska klippa luggen...

      Delete
  3. Haha jag som just övertalat mig själv att gå till frisören mer än en gång per år. 1. jag har råd :p 2. Det är skönt i håret. 3. Jag får en frisyr. 4. jag slipper dammsuga. Det kan hända att jag är trött på att klippa hår efter din tjocka man ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja och det kanske är svårt att göra det utan en liten A som stör ;) Jag tänkte faktiskt gå till en ekofrisör en dag när jag var ledig men de hade inga tider så då blev det inte så!

      Delete