Pages

Sunday, May 14, 2017

Ansiktsolja DIY.

Det här inlägget innehåller ett samarbete med Opella.

Kolla! ↑ Mitt livs första samarbete! :)

När jag beställde lanolin från Opella (som hette Hemgjord förut) stod det på orderbekräftelsen att de sökte folk som ville sprida information om naturlig hudvård. Och då kände jag att "hallå, det vill ju jag!" :) Så jag hörde av mig till dem och de skickade ett DIY-kit till mig. Skoj!

Så här såg paketet ut. Jag blandade till en halv sats till att börja med. Såg framför mig hur jag skulle testa den under ett par veckor. Som en mysig kvällsritual där jag smorde in ansiktet innan läggedags. Men eftersom barnet inte har sovit så bra utan mig blir det inte så mycket tid till en massa mysiga kvällsritualer ;) Istället har jag oftast använt den efter att jag duschat. Och faktiskt smort in händerna med den ibland.

Det där barnet hjälpte iaf till med att göra den ;)

Oljan är ganska torr i jämförelse med mina body butters och den sjunker in i huden fort. Den luktar lite matigt men det är inget som besvärar mig :) Jag ska experimentera lite med de olika oljorna sen när den är slut för att se vilka jag gillar bäst. Det var bara nya oljor för mig så det var också kul! Kanske att det jag gillar mest ändå är glasflaskan och pipetten som gör att jag kan ta olja utan att kladda. Den känns väldigt lyxig och jag ska absolut använda den till andra oljor sen :) (och de andra små gulliga flaskorna!)

Extra kul att göra ett samarbete med Opella som faktiskt var den första webshopen jag handlade från när jag började med no poo :) Enligt min mail så la jag min första beställning i mars 2013! Tänk vad tiden går alltså. Mina favoritprodukter är nog sheasmör, bivaxgranulat och cerathylsor. Det kommer en väldigt långt med!

Har du testat göra några egna hudvårdsprodukter? :)

4 comments:

  1. Vad kul med sammarbete! Har kikat på det här kitet förut, har tänkt att det är en perfekt present åt en vän till mig, så lite extra kul att få en recension.
    Jag har tänkt hur länge som helst att jag vill göra egna salvor och läppbalsam men det enda jag brukar göra då och då är olika skrubber till kropp, ansikte och händer. Men i sommar har jag äntligen tänkt göra egen ringblomssalva iallafall :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad roligt! Ringblomssalva har jag aldrig gjort. Men för ett tag sen gjorde jag oavsiktligen en bivaxsalva som blev exakt som vaseline. Coolt!

      Delete
  2. Men vad spännande, det blev jag sugen på att testa!

    ReplyDelete