Pages

Tuesday, January 6, 2015

Första middagstipset 2015.

Hej!
En vild gissning är att de flesta som läser min blogg är vegetarianer alternativt människor som förstår vitsen med att inte äta så mycket kött. Jag faller ju in i den andra kategorin + älskar grönsaker (mmmmmm). Ibland är det dock svårt att komma på mat så här kommer ett tips till mig själv och er. Särskilt najs eftersom jag har svårt att komma på bra grejer att göra med bönor.

Börja med dessa. Soltorkade tomater, feta, stora vita bönor och en liden vitlöksrackare. Mixa osten, bönorna, vitlöken och 3-5 tomater till en röra. Jag tycker det är godast att inte ha så många tomater för den smaken kan lätt ta över. Salta och peppra.

Ta en massa goda saker och lägg i en ugnsform. Häll på olivolja och kryddor. Rosmarin är gott i ugnen :) Vi hade potatis, champinjoner, lök, rödbetor och svarta oliver. In i ugnen 20-40 min. Alltid najs att ta ut efter en kvart eller så och röra om + picka på betorna och potäterna.

Jag tycker om gurkhalvor. Hade dessutom marinerat kronärtskockor så denna måltiden var suuuuupergod! Tips tips.

Tipsade ju mig själv nu. Borde laga igen asap! Bra grej med den här rätten är också att den går fort att göra. Bara skära upp, mixa och vänta på ugnen :)

Here's something easy but really tasty for dinner! Make a nice dip by mixing feta cheese, sun-dried tomatoes, one clove of garlic and white beans. Put veggies of your choice (beets, potatoes, mushrooms, onion and black olives for me) in an oven tray, drizzle on olive oil and some spices (I used rosemary and black pepper). I served it with some cucumber slices and marinated artichokes. Yum!
Toodels!

No comments:

Post a Comment