Pages

Tuesday, January 27, 2015

Musical goodies.

Hej!
Jag har lyssnat väldigt mycket på musik den senaste tiden. Tyckte det var så mycket män (som inte var Falconer haha) i mina playlists så jag försökte hitta lite nya softa sångerskor. Vilket var tur för jag har hittat en massa najs! Har Spotify och klickar runt på "liknande artister". Tänkte jag kunde dela med mig av några nya favvosar :)

Frida Hyvönen - Dirty Dancing. Får lite ont i magen av den här låten men lyssnar ändå! Tycker om låtar som är som berättelser.

Laleh - I Know This. Lyssnar mycket på Laleh asså.

Cocorosie - Werewolf. Egentligen en jättesorglig och hemsk låt, men fin ändå.

Highasakite - God is a Banquet, som störigt nog bara fanns i live-version på youtube, weird!

Charlotte Gainsbourg - Le Chat du Café des Artistes. Loungigt franskt.

Monica Heldal - Boy from the North. Norsk country typ :]

Agnes Obel - Riverside. Får lite höstkänslor på något vis. Fast på ett bra sätt!

Har du något kul musiktips?
Some songs I've been listening to lately :) Any suggestions?
Toodels!

No comments:

Post a Comment