Pages

Saturday, May 23, 2015

The conclusion.

Hej!
Så vad hände med den där nyttiga veckan? 6 dagar blev den. Sen var jag hos mamsen och blev bjuden på hemmagjord rabarberpaj (gottgott) och kände va tusan. Sen krängde jag en halv mögelost på kvällen och så var det med den saken haha. Men en nyttig vecka på många sätt ändå!

 Jag fotade några fler middagar innan dagarna var slut iaf. Här någon slags wok med blomkål, champinjoner, paprika, selleri, lök och chili. Till det hade jag cocktailtomater, avokado och mango. Mums!

Har upptäckt att jag tycker mycket om sötpotatis :) Bakad i klyftor i ugnen med olivolja och lite kryddor.

Gjorde en röra med aubergine (som bakats i ugnen först), avokado, olivolja, chili (tror jag) och tomat. Bzz i matberedaren. Sen gjorde jag en röra till med vita bönor, avokado, olivolja och vitlök. Och så lite gurka och tomater till :) RÖRANDE GOTT! 8)

Dagen efter åt jag ungefär samma sak fast minus tomat och istället mango och paprika. Vardagslyx!

En bra vana under de där dagarna var att göra i ordning smoothie kvällen innan. Jag brukar göra så det blir i alla fall två burkar (en till sambon). Några gånger gjorde jag två sorter.

Jag tror att det är nyttigt att se över sina vanor ibland. I mitt fall var det för jag kände mig så trött + ledsen mage. En kul grej var att jag faktiskt lagade mat även om jag var trött när jag kom hem från jobb och var ensam hemma. (Inga fryspizzor haha) Mådde bra under dessa dagarna och tyckte inte det var jobbigt att inte dricka kaffe. Bra saker jag fortsatt med är att dricka citronvatten varje morgon och att ha med åtminstone en smoothie till jobbet. Jag är inte en sån där som mår bra av 3 mål mat om dagen ;) Lite kul också att jag inte haft något sug efter kaffe. Har druckit max en kopp om dagen på jobbet och några dagar inget alls. Har haft med mig färsk ingefära istället. Himla smidigt att skära upp lite på morgonen och sen bara fylla på med nytt kokande vatten under dagen :) Särskilt gott när jag kommit ihåg att ta med citron också. Nu känner jag mig pepp på att fortsätta äta mycket grönsaker och testa lite fler veganska recept. Tänker att min kropp nog skulle må bra av det :)

Some pics of my last meals on the detox adventure. I've "gone back to normal" but not really. I still drink warm lemon water before breakfast and I try to bring at least one smoothie with me to work everyday. I want to continue to eat a lot of vegetables and try some new recipes. I can recommend doing something like this, it gives you a new outtake on food and your own habits.

Toodels!

3 comments:

  1. Allt ser ju jättegott ut!

    ReplyDelete
  2. Mmmm maaaat.. (fast jag har just ätit :)) Och nu dricker jag kaffe bara för att jag var så sugen, trots att det är alldeles för sent! YOLO ;)

    ReplyDelete