Pages

Saturday, November 7, 2015

5 days, 5 smoothies.

Hej!
Smoothies alltså. Så himla bra frukost! Här är 5 smoothies från 5 morgnar. Är det en vardag tar jag med burken till jobbet. Praktiskt! Särskilt eftersom det tar mig ungefär en halvtimme att dricka den hehe :) Och så är det ju kul att experimentera!

Banan, några skedar riven morot, ungefär en halv ananas och havremjölk. Blir alltid vatten också eftersom jag sköljer runt det sista i kannan för att få ut så mycket som möjligt :)

Mums! Blir fin färg av moroten :)

Ananas är väldigt gott i smoothies så det har jag ofta. Brukar skära upp den och lägga halva i en burk till nästa dag. Här hade jag också ett halvt äpple, 4 bananer och havremjölk.

En av mina favoritkombinationer :)

En morgon blev det chokladsmoothie eftersom jag inte hade så mycket frukt hemma. Bananer, dadlar, havremjölk och vatten. Plus lite is då va.

Fick tips av en kollega att ha grönt te som bas i gröna smoothies. Blandade det med ananas, banan och spenat. Supergott!

Har börjat göra lite extra så att han jag är kär i också kan få en riktigt bra start på dagen.

Och denna alltså. Hittade cantaloupe för 15 kr kilot(!!!) och ba omg sommaren är tillbaka. Så självklart köpte jag en :) Den smakade dessutom mycket woho! Blandade den med banan och havremjölk. Innan jag hällde upp den la jag i 2 passionsfrukter i den stora och 1 i den lilla. Mmmmm!

Hoppas ni fick lite smoothie-inspiration! :)
Toodels!

1 comment:

  1. helt klart inspirerande! smart att ha grönt te som bas, det måste jag testa!

    ReplyDelete