Pages

Tuesday, April 19, 2016

Weekly update, week 15.

Hej!
Jag skulle egentligen lagt upp detta igår men då var jag yrslig, trött och hade ont i huvudet phooo. Jag orkade iaf äta lunch + fika med mamsen innan jag gick hem och vilade :) Idag är jag piggare och ska visa er vad jag hade för mig förra veckan!

 Jag broderade färdigt cirklarna och tänkte att jag skulle dekorera dem. Men jag vet inte riktigt... Det var inte lika avslappnande som att bara brodera enkla cirklar och jag vet inte om jag gillar utseendet heller. Jag är sugen på att bara täcka hela ryggen med cirklar...

Min mage blir större och större vilket gör det lite svårt med kläder. Jag har 2 väldigt bra kjolar, en med en bred resår (som jag hade på mig här) och en som sitter långt ner och är rymlig i linningen (som jag hade på mig här). Dessa två är superbra vardagskjolar som passar till i princip allt. Det är ju dock lite kul att inte ha samma kläder på sig heeeela tiden så förra veckan slängde jag ihop en kjol som snart kommer i ett eget inlägg :)

Och så tröjan. Jag hann färdigt med framsidans okstycke och började på baksidan. Det är det rätstickade som är okdelarna. Jag har ingen aning hur jag ska fortsätta sen men jag får prova mig fram + fråga den allvetande stickgurun (jag brukar också kalla henne mamma).

Förra veckan hade jag kommit så här långt.

Sist men inte minst fick jag lust att måla lite. Ska bli något slags cirklar även här tror jag. Känner att jag snöat in lite på det haha.

Känns kul att det inte bara stickas utan skapas lite annat också :)

My creativity from last week. Some embroidery (I finished the circles but I'm thinking of making more all over the back piece), a skirt with room for a baby bump, some more knitting on my cosy cardigan and finally some painting :)

Toodels!

6 comments:

  1. Älskar formuleringen "jag slängde ihop en kjol" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja men för en gångs skull gjorde jag inte allting jättekrånligt med sömnaden :P

      Delete
  2. Åh vilken underbart produktiv och allsidig vecka! Det låter så härligt :) Förutom yrseln såklart. Och tröjan blir SÅ fin! Spännande att låta den växa fram av sig själv sådär.
    Vad gäller den broderade ryggen tycker jag du ska fortsätta köra på cirklar tills du tröttnar! Inte lönt att investera hundra timmar när en inte har lust. Men du skulle ju kunna ge känslan av att cirklarna är dekorerade/ifyllda genom att göra mindre cirklar inom dem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack :) Nä det blir nog en massa cirklar. Bra idé att ha fler små cirklar i, det hade jag bara på en än så länge tror jag. För mig är det viktigt att stora projekt är roliga och avkopplande att göra också :)

      Delete
  3. Tips från stickgurun (jag är mycket smickrad): Jag har tränat lite på att sticka baklänges. Då blir det slätstickning utan aviga varv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh det vill jag också lära mig! Jag tar med tröjan på slöjdcaféet så kan vi spåna.

      Delete