Pages

Monday, May 9, 2016

Weekly update, week 18.

Hej!
Det är så roligt att göra de här uppdateringarna :) Dels för att jag kan gå tillbaka och se vad jag egentligen hade för mig för några veckor sen och dels för att jag alltid tänker på vad jag ska göra den nuvarande veckan. Som inte alltid stämmer hehe. Till exempel så tänkte jag förra veckan att jag skulle ta tag i min hemmakofta. Så blev det inte! Det är liiite för varmt (och tradigt haha) att sticka en stor ylletröja nu. YEY!

 Jag har broderat på tröjan :) Har bara tre cirklar kvar på denna etappen. Sen ska jag nog göra ett stycke på framsidan.

Så här såg den ut veckan innan.

Tydligen har jag blivit undermedvetet besatt av cirklar för under veckan fick jag även lust att sortera knappar (som ju mest är cirklar hehe). Jag fick hur många knappar som helst (asså verkligen, en hel kasse full!) av min syster och svåger för ett par år sen. Känner mig rik.

Lagom tidsfördriv att sitta med någon kvart i taget eller så. Blev lite "bara en näve till..."-känsla på det. Roliga är att jag har en del kvar i kassen haha. Men de får ligga och götta sig ett tag till tror jag. Knappar är så himla fina och jag får bara lust att sticka/sy (omg) en massa knappiga projekt bara för nöjet att välja ut de perfekta knapparna :D mvh kommer aldrig behöva köpa en endaste knapp igen.

Last week I embroidered some more on my sweater. I also sorted out some of my button stash. Oddly fulfilling :)

Toodels!

No comments:

Post a Comment