Pages

Saturday, June 18, 2016

Day of DIY # 95. Wash cloths.

Hej!
Nu är det en vecka sen vi flyttade in. Sambon fixade i ordning min dator för några dagar sen men jag har inte haft ork eller ro till att sätta mig här förrän idag. Nu tänkte jag dock att det var hög tid att lägga upp nåt här. Det är lite så att ju längre tid det går mellan inläggen desto jobbigare känns det att uppdatera... Så det är bara att dra av plåstret för det är ju faktiskt roligt att blogga :) Eftersom jag nu inte har en skrivare som tar upp halva skrivbordet kan jag ha min lilla musikspelare här och lyssna på lite Falconer samtidigt. Mys! Håller på att lära Draken what's what när det gäller musik ;)

 Jag har skrivit lite om det här projektet i mina veckouppdateringar. Våra kökshanddukar var så slitna så vi ville ha nya. Eftersom jag försöker att vara så miljövänlig som möjligt så ville jag inte bara slänga de sletna handdukarna.

Jag har tänkt på det där med hushållspapper och trasor. När tyger blivit för slitna har jag rivit sönder dem och använt dem till städning. Dock har jag bara använt dem en gång och sen slängt. Och det är ju också onödigt! Så jag zickzackade och fållade dem för att de ska hålla för tvätt :) Här har vi faktiskt både tvättmaskin och torktumlare. Lyxen!!

Sen dessa trasorna har jag gjort måånga fler så nu har vi tygtrasor/tvättlappar så det räcker och blir över! De små lapparna hade jag tänkt använda istället för make up-rondeller :) Så behöver jag inte virka såna heller på ett tag. Dessutom använder jag smink kanske 2 gånger i månaden så det var en lagom effort till det hehe.

Jag har tänkt att dela upp dem lite så att vissa är till för köket, vissa för städning, vissa för att tvätta av Draken och vissa för att tvätta ansiktet med. Tänker att en kanske inte vill använda samma för att torka en blöjrumpa som ens ansikte hehe. Vi får se! Känns iaf skönt att ha lite såna här småprojekt avklarade redan eftersom jag inte riktigt vet hur jag jag ska göra med min sy setup i nya lägenheten.

I made some wash cloths from old dish towels that had seen better days. I try to waste as little as possible and this fits nicely into that :) I didn't have to throw away the old towels and it will also make me use less paper. Yay! I've made several more since these pics as well. I plan to use the very small ones for removing make up so I don't have to use make up pads. Win win :)

Toodels!

No comments:

Post a Comment