Pages

Sunday, July 3, 2016

China inspired splatter nail art.

Hej!
För några år sen ärvde jag en blåvit servis av min morfar. Jag är jätteglad för den och hoppas på att kunna hitta fler delar till den under åren. Det är något speciellt med blåvitt porslin. Förra månaden var det tema Färg på Monthly Makers och Anna María gjorde så himla snyggt stänkmålat blåvitt porslin. Det påminde mig om splatter nail art och jag blev så sugen på att göra en blåvit splatter-manikyr!

Det vita är ELF - White (som jag fick tunna ut en hel del och ändå var det riktigt tradigt att måla med...) och det blåa är den ständiga nail art-kompanjonen China Glaze - First Mate. (+ Seche Vite top coat)

För att uppnå stänket doppade jag ett sugrör direkt i nagellacksflaskan och blåste. Kladdigt blir det och ganska drygt med clean up men snyggt!

Högerhanden hade jag egentligen inte tänkt ha med därav den inte lika noggranna rengöringen. Men så blev det ju snyggast där såklart så det kommer med ändå :P Här testade jag också två andra lack (China Glaze - Towel Boy Toy & Rodeo Fanatic) men jag tyckte First Mate blev snyggast.

Splatter nail art inspired by Anna Marías blue and white china.

Toodels!

2 comments:

  1. Snyggt. Påminner verkligen om porslin.

    ReplyDelete
  2. Hur snyggt!! Det här måste jag visa för min kompis!

    ReplyDelete