Pages

Tuesday, October 11, 2016

Weekly update, week 40.

Hej!
Här kommer veckouppdateringen, en dag för sent. Igår orkade jag faktiskt inte lägga upp, och hade inte så stor lust heller. Så då tänkte jag att det kunde vänta :) Typiskt bra att sänka ribban ibland. Men jag ville inte att det skulle gå två veckor så jag lägger upp det idag istället.

Jag stickade på som en tok och hann så här långt på kroppen. Jag har tänkt om och kommer inte göra det till en amningströja eftersom det var så lätt att sy om färdiga tröjor. Så jag stickade in en steek så jag kan klippa upp den sen. Jag hade bara något varv kvar som jag gjorde färdigt igår innan det var dags för ärm! Hade ju inte börjat på en tröja till mig själv nu om det inte var i amningssyfte så det är lite kul ändå. Men sen blir det drakstickningar för jag har så många idéer och barnet behöver ju värmande ull!

Jag sydde lite också till han den där som jag delar mitt liv med. Tänkte att det skulle bli lite bilder av honom i den också men det får vänta till någon gång när barnet sover och vi faktiskt kommer ihåg det ;P

Det är så roligt att sticka och skönt (faktiskt!) att ha gjort så mycket enfärgat. Det är väldigt lätt att lägga ifrån sig och att bara sticka några maskor här och där. Dessutom behöver jag inte titta på stickningen och kan vara med Draken i babygymmet + sticka samtidigt! :) Men den här veckan tillkommer det nog lite färg så då blir det nog mer ensamtidsstickning. Tur jag har en stickning till va! ;)

Toodels!

No comments:

Post a Comment