Pages

Tuesday, November 1, 2016

Weekly update, week 43.

Det är tisdag och klockan är 21.53. Oops. Jag har insett att jag borde göra dessa inläggen på söndagar istället när jag kan ha en skvätt egentid :P Men här kommer det iaf! Förra veckans slöjd. Jag stickade färdigt ärm # 2 och hann sammanfoga under pappans promenad med Draken :)

Igår när jag tittade på den tyckte jag att kroppsdelen såg så liten ut, mätte och ba suuuck. Den var typ 80 cm ungefär. Fattar inte alls hur den kunde bli så liten :S (okej fattar lite kanske för jag gjorde ingen provlapp utan utgick från maskantal från en annan tröja meen denna är på tjockare stickor så fattar ändå inte). Hoppas att den mirakulöst kommer passa när jag klippt upp den. Annars stickar jag på lite mer innan knappkanten och hoppas att det inte ser alltför tokigt ut. You live you learn!

Den här veckan har det inte blivit så mycket stickande än. Jag gör lite mönster och så är det ju minskningar också så nu väntar jag på helgen och Drakfri tid innan jag ska fortsätta. Har ju som tur var en annan enkel stickning som jag inte behöver titta på och som jag kan hålla på med när gullungen sover eller ligger i gymmet. För jag menar sticka måste jag ju ändå göra vaa ;)

Toodels!

No comments:

Post a Comment