Pages

Friday, April 10, 2015

A hairy throwback.

Hej!
Jag blev sugen på att skriva lite om hår. Huvudhår. Jag tycker det är roligt och tänkte dela med mig av lite tankar och vad jag gör med mitt hår. Har haft samma frisyr rätt länge och blivit lite trött på den vilket fick mig att börja fundera på andra frisyrer jag haft. Så jag tänkte det vore kul att göra ett inlägg med några gamla frisyrer först hehe. BLAST FROM THE PAST YA'LLS!

 September 2003, rödtonat och sneklippt lugg.

 I december 2004 hade jag kort mörkt/nästan svart hår. Med rak lugg. Och så hängde jag i Umeå, städernas stad. I Björklöven-halsduk.

Juli 2005, kort med snelugg som höll på att växa ut. En av de bättre frisyrerna faktiskt!

April 2004, mörkbrunt och snelugg.

Juni 2006 mörkbrunt med lång rak lugg.

I september 2007 klippte jag luggen kort och färgade rööött. Älskar kort lugg. Ardenner-feeling.

Januari 2008. Flyttade till Uppsala och fortsatte med det röda. Hennade håret ibland. Och hade fede-luggen.

I maj samma år åkte jag till Umeå och spelade GH. Saknar det röda ibland men ack vad jobbigt att maintaina.

April 2010. Hade låtit min riktiga hårfärg växa ut (och typ två olika luggklippningar).

November 2010. Gjorde sidecut nån gång under våren.

Det var najs!

I februari 2011 klippte jag lugg på mig själv.

September 2011. Testade olika metoder för att locka håret och hade vågor för det mesta. Hade tröttnat på luggen och sparade ut den. Och snaggen. Började få långt hår.

Augusti 2012. Hade fortfarande snebena och flätade håret ofta.

Juni 2013. Bestämde mig nån gång det året för att testa ha mittbena och sen bara hade jag det hela tiden. Fick långt hår och började med no poo under hösten. Mest haft samma frisyr sen dess faktiskt. Krazi.

Augusti 2014 när jag körde water only. Fortsatte spara ut håret för att se hur långt det kunde bli.

To be continued!

Some toughts and pics of previous hairz. I'm itching for a change!
Toodels!

5 comments:

  1. Oj, vad kul att se alla olika frisyrer. När du var sex år beställde du snagg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja för att mamman i "My so called life" hade kort hår!! :P

      Delete
  2. Va roligt att se hårhistorian! Tråkigt nog så ser ju egentligen natural bäst ut, tycker jag själv. Jag har också haft mitt hår i alla olika hårfärger och frisyrer men kör på naturell nu. Jag tycker du ser jättebra ut i det jättelånga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kan sakna de andra färgerna men nu när jag är lite mer no poo hade jag inte velat utsätta mig för massa kemikalier i onödan. Iofs hade ju färger hållit sååååå mycket bättre nu när jag bara tvättar håret en gång/vecka istället för varannan/tredje dag som jag gjorde då... Det var segt att färga det hela tiden och eftersom jag har ljust hår så såg jag mest skallig ut när det var lite utväxt haha

      Delete