Pages

Wednesday, April 27, 2016

Day of DIY # 90. Spring painting.

Hej!
Här kommer ett bidrag till Monthly Makers! Sist jag var med var i februari 2015... Men bättre sent än aldrig igen eller hur! Den där tavlan som har skymtat på bild är det jag knåpat på till den här månadens tema. VÅR!

 Det blev en gul och orange tavla med cirklar. Från början tänkte jag göra den gul och grön för det kändes så vårigt. Men dagen jag började på den mådde jag inge bra och då hade jag ingen lust med grönt. Orange kändes bättre för själen.

Det var himla svårt att få till färgerna på bild också. Framför allt när solen skulle gömma sig och sen kika fram i tid och otid. Men dessa visar färgen rätt bra iaf. Den är väldigt gul och fin :) Jag hade tänkt skriva vår med skrivstil på eftersom det är temat + att jag tänkte ha den i barnets rum sen och barnet är ju vårt <3 Men sen tänkte jag att jag kunde vänta och skriva hens namn sen istället :) Får ju ta och signera den iaf vilket jag insåg att jag glömt oops.

För att skapa detta verk använde jag vatten- och lite akrylfärger och penslar från Biltema (fancy), lite olika cirkelformade saker samt vattenfärgspennor + vatten till cirklarna.

My contribution to Monthly Makers april theme: spring! I chose to make a painting in happy spring colors :)

Toodels!

5 comments:

  1. Vad fint, och vilka perfekta cirklar! Jag har oftast inte tålamod till att leta fram saker att använda som form utan kör på fri hand, men jag borde ta efter ditt exempel mer för det blir oftast mer effektfullt med mer perfekta cirklar! Gult och orange är fint ihop, man ska köra på de färger man känner för :) :)

    ReplyDelete
  2. Orange och gult är ju perfekta vårfärger ju. Solen = gul och orange. Kul att du är med igen!

    ReplyDelete
  3. Haha så himla roligt det där vad olika färger säger till en, och att du inte hade lust med grönt! Jag är precis tvärt om, grönt är en rätt safe färg för mig medan jag precis börjat tycka om orange (och då mest smutsiga, rostiga toner). Blev direkt provocerad av orange när jag var yngre, lite som en semifärgblind tjur ^^
    Och kul att du har dille på cirklar just nu! Detta är som abstrakta solrosor och bubblande gyllene vågor i ett :)

    ReplyDelete
  4. Vad roligt att du ville vara med i Monthly Makers igen! Välkommen tillbaka! =)
    Vilken underbar tavla du gjort! Jag får associationer till såpbubblor och det känns extra vårligt för mig.

    ReplyDelete
  5. Jag blir alltid lika glad när jag ser att någon kommer tillbaka och hakar på en månadsutmaning. Och bidraget är helt bedårande och lyckobringande! Blir glad och varm och vill bara ut och sätta mig i solen. Tack för vårkänslor och ett konstverk att hitta kraft i!

    ReplyDelete