Pages

Saturday, September 17, 2016

Day of DIY # 103. Blue and grey baby cardigan.

 
Hej! Här kommer den tredje babykoftan. Som nog faktiskt blir lagom medan bäraren fortfarande är en baby 8) Samma tillvägagångssätt som den förra koftan.

Den här koftan är faktiskt till Drakens yngsta kusin, lilla E. Jag hann göra färdigt det sista och promenera iväg till Maxi och posta den medan barnet sov så sött i vagnen :)

Garn: Einband, 100 % ull från fäderneslandet aka Island + lite bomull till knappkanten och halsringningen
Stickor: 3
Garnåtgång: 31 gram av det svarta och 25 gram av det blåa

Så gött att jag hittade 5 matchande blåa knappar i knappsamlingen också :)

Kom på att jag glömde fota de andra koftorna bakifrån. Här syns iaf de förkortade varven jag gjorde i nacken.

Och så ett band bakom knapparna igen :) Här kommer det nog verkligen löna sig eftersom den här koftan blev lite lösare.

KOFTKAVALKAD! Jag har faktiskt påbörjat ett annat litet projekt men nu blir jag sugen på att göra en till kofta. Det är ett så snabbt och roligt projekt, perfekt till att testa olika garner med :)

I made another cardigan, this time for my niece little E. It's made with Einband, icelandic wool. I also made the button edge and the neck lining with cotton. I used up 31 grams of the black and 25 grams of the blue wool yarn. It's knit with size 3 needles.  The buttons were from my big stash. I changed the pattern a bit and cast on 108 stitches for the body and 30 for the arms.

Toodels!

2 comments:

  1. Så himla fin! Önskar ju nästan jag var en pytteliten knodd och kunde ha en;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja eller att det gick lika fort att sticka en sån till en vuxen ;P

      Delete