Pages

Sunday, November 20, 2016

Weekly update, week 46.

 Kolla! En skev ruta! Så ser nämligen Drakens filt ut för tillfället. Men oroa er inte, den ska få en fin enfärgad ram runt också :) Funderar på en mörkblå om jag hittar nåt sånt i garnimperiet.

På koftan har jag hittills hunnit med... en knapphålskant. Hehe. Men om jag tar mig samman och sliter mig från datorn kaanske jag hinner sy på knappband innan de kommer hem från promenaden. Kanske...

Och så har jag stickat 3 varv eller nåt sånt på min kofta. Nu syns det ju rätt tydligt vad det ska stå? :)

Den här veckan måste jag bara tipsa om Alicias hyllning till Leonard Cohen. Jag har faktiskt varit ledsen över hans död. Det är konstigt när det handlar om någon jag aldrig träffat men inte så konstigt när jag tänker på hur många gånger jag lyssnat på hans musik genom min uppväxt och även som vuxen. Tur att det fanns så bra musik när jag växte upp va!

Toodels!

2 comments:

  1. Tack vare dig har jag ikväll stickat fyra varv på koftan jag påbörjade i somras och som jag trodde att jag skulle bli klar med innan min son föddes. Men eftersom han föddes för tidigt så hanns det inte med. Tack för inspirationen! :)

    ReplyDelete