Pages

Thursday, May 26, 2016

Day of DIY # 94. Jeans patchwork blanket.

Hej!
Sypepp! Pepp! :) Jag har ju sytt en hel del de senaste veckorna. Pepp på det! Den här månaden hade Fredrika tema på Sypeppen. Jag valde "vårpresent till mig själv" och sydde nåt som jag behöver (som vanligt hehe). Nämligen en filt att ha utomhus! Perfekt till picknick, strandhäng, gosa med Draken (kanske nästa sommar iaf!) osv. Har inte hunnit testa den in action ännu men nu har min förkylning börjat ge med sig så det kanske blir nån liten utflykt till helgen :)

 En återbrukad vårpresentsfilt! :)

Kul att jag hade så många olika jeans så den blev så härligt flerfärgad :)

Framstycket är det här fantastiska tyget jag köpte på loppis för en tia (!) och som jag inte vågat sy nåt av för det var för fint. Den här biten passade dessutom nästan på centimetern till jeansdelen (som jag sydde först). Så himla najs!

Hoppas på att det ska vara en bra utomhusfilt eftersom det är tre lager tyg. Till foder använde jag en bit av ett gammalt påslakan.

Och så här stor är den.

Alltid gött att jobba på tygstashen :)

I made another blanket! This time it's a patchwork kind of deal. Made from jeans and a fabric that I've been scared of using since I like it so much. I'm so glad I got to use it! And that it fit perfectly with the jeans :)

Toodels!

4 comments:

  1. Åh, ÄLSKAR det blommiga tyget! Så himla fint :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag är så glad att det blev till något som kommer synas mycket och användas en del :)

      Delete
  2. Wow så fin! Hade aldrig kommit på att sy min egna filt. Så fin kombo också med jeanssidan och retrosidan. Supersnyggt!

    ReplyDelete
  3. Så bra, fint och användbart! Kan verkligen se hela din familj kura ihop sig på den under ett blommande träd i framtiden :') Och håller med om att det blommiga tyget var ett extremt bra fynd! Snyggt återbrukat (och stash-tömt) också ;)

    ReplyDelete